dinsdag 22 april 2014

update'je

De laatste update die ik deed was alweer een maandje geleden, dus  leek het mij een goed idee om er weer eentje te schrijven.
Zoals de titel al zegt, weer even een update'je. In de vorige update als je hem nog niet hebt gelezen klik dan hier! kun je lezen dat het toen erg goed met mij ging. Ik had bijna geen pijn en ging alles weer opbouwen. Inmiddels bijna een maand later gaat het eigenlijk steeds slechter. Het is niet dat ik dat het zo slecht gaat dat ik meteen terug moet naar het ziekenhuis, maar ik merk wel dat ik steeds verder achteruit ga. Ik ging zoveel vooruit en dat lukt helaas nu niet meer.. Ik had bijna geen pijn en helaas heb ik nu erg veel pijn. Ik kan niet eens meer normaal zitten door de pijn en ik moet zowat elke minuut anders gaan zitten. De pijn zit vooral aan de rechterkant, bij de onderkant van mijn ribben/ mijn taille. Mijn moeder masseert het elke dag en mijn vader sprayt er ook nog speciaal warmte spul op, maar het heeft nog niet geholpen. Het is voor een halfuurtje eventjes verlichting, maar daarna komt de pijn weer terug zoals het was. Mijn moeder denkt dat doordat mijn ribbenkast is gedraaid na mijn operatie (mijn bocht werd 'teruggetrokken' waardoor mijn ribbenkast ook terug moest) er een spier vastzit tussen mijn ribben. Ik hoop niet dat dat het geval is, want dan is dat voor mijn hele leven mijn zwakke plek en het is niet zo'n fijne plek. Voor de rest trekt mijn litteken ook vaker en heb ik milde spierpijn bij mijn schouderbladen, maar die kan ik gelukkig nog wel onder de duim houden.

Het goede nieuws is: Het gevoel in mijn schouderbladen en linkerbovenbeen komt terug! Hier maakte ik me veel zorgen om, omdat ik hoorde dat het ook niet meer terug kan komen. Voordat het deels terugkwam voelde het alsof een hele grote beren hand mijn schouderblad vastpakte als iemand hem aanraakte en bleef die 'beren hand'er ook instaan. Nu voelt het nog maar lichtjes zo en heb ik op sommige plekken op mijn schouderbladen al weer gevoel! Ook tintelt mijn linkerbovenbeen veel minder en kan ik hem al weer aanraken.

Ik heb ongeveer een maand bio oil gebruikt. Dat is een speciale olie voor littekens. Je moet hem 3 maanden twee maal per dag op je litteken smeren. Hij kost 12 euro. Na een maand zag ik geen verschil en vond ik dat mijn litteken zelfs roder was geworden! Omdat ik dit aan mijn vader had verteld kwam hij aanzetten met een nieuw iets, HeltiQ littekengel. Ook dit moet je twee maal per dag aanbrengen, maar bij deze 2 maanden. Ook stond op deze verpakking dat hij roodheid verminderd. Hij kost 20 euro, wat aardig aan de prijs is. Ik gebruik hem nu sinds zaterdag en ik ben benieuwd of deze wel effect gaat geven!

Ik dans nu alweer twee keer per week en dat gaat wel. Ik heb op maandag en zaterdag dansen. Ik doe van het uurtje/ 5 kwartier ongeveer een halfuur non stop mee en daarna trek ik helemaal wit weg en wordt het licht in mijn hoofd. Dan ga ik aan de kant zitten en doe ik soms nog de laatste 10 minuten mee, maar vaak voel ik me niet meer zo lekker. Ik ben wel blij dat het alweer kan.

Ook zit ik donderdag alweer op 10 weken na mijn operatie en dat betekent dat ik over 3 weken alweer mag fietsen! De tijd is echt voorbij gevlogen en over 3 weken mag ik ook mijn conditie weer gaan opbouwen. Door de operatie is hij helemaal weg en zit ik al bij het makkelijkste dingetjes te puffen. Ik ben benieuwd hoe hardlopen gaat voelen met al die dingen in mijn rug hahaha.

Ik heb gelukkig nu twee weken vakantie! Daar was ik echt aan toe. Ik had geen eens meer puf op school. Ik ben woensdag doordat het brandalarm afging en we 2 uur buiten stonden na een uurtje na het buiten staan weer naar huis gegaan en vrijdag ben ik meteen weer naar huis gegaan. Ik gaf al vaker aan dat mijn rug het niet meer trok, maar vorige week was echt een dipdagje voor mijn rug en kon ik alleen maar rusten.


Ik hoop dat ik deze vakantie nog een weekendje ergens naar toe ga, een stedentripje of zoiets, want dat heb ik gewoon even nodig. Gelukkig kan ik nu veel rusten en hoef ik even niet aan school te denken. 2 mei ga ik ook alweer naar het ziekenhuis. Ik ga weer even langs bij de kinderafdeling en ik heb een afspraak bij dr. Kruyt. Hopelijk kan hij mij helpen met met de vervelende pijn bij mijn rib en zegt hij dat alles goed is met mijn rug.

Kusjes,
Femke

Geen opmerkingen: