donderdag 13 maart 2014

13-03-2014

Weer even een update tussendoor, want ik ben een maand verder!

13-03-2014
Het is nu precies een maand geleden! De tijd is echt niet normaal snel gegaan. Een maand geleden lag ik gewoon nog op de recovery (uitslaapkamer) en was ik net geopereerd! Ik heb al zoveel overwonnen en het gaat gelukkig goed met me! Ik zie het ziekenhuis niet als een nare herinnering voor later, want ik heb het daar helemaal niet vervelend gehad. Ook het thuis zitten gaat me goed af. Ik ben vandaag voor de tweede keer naar school geweest. Dit keer ging ik het 4e en 5e uur en ook dit ging wel. Ik merk wel dat ik dan bij het 5e uur erg moe ben, want normaal lig ik dan in bed. 

Vandaag hadden we bij Frans een luistertoets en die vrouw zei (omdat door die narcose mijn concentratie weg is) dat als ik een onvoldoende had, dat hij dan niet meetelde. Na vraag drie was ik al met mijn gedachten er niet meer bij en gokte ik alle andere 16 vragen. En wat blijkt? Ik heb een talent voor gokken, want ik had er maar drie fout! Een 8 terwijl ik alles gegokt had, het kan niet gekker! 

Ook mijn medicijnen ben ik aan het afbouwen. Ik heb drie en een halve week dicoflinac geslikt. Dat zijn oranje tabletten die erg slecht zijn voor je maag. Ik moest eigenlijk na 18 dagen al stoppen, maar dat kon ik nog niet aan. Nu ben ik zelf gaan afbouwen en dat gaat erg goed. Wel slik ik nog 4/5 paracetamol per dag, maar daar kan ik echt nog niet zonder. 

Zoals ik al zei ga ik zaterdag naar de open dag van het OLVG en daar heb ik erge zin in. Misschien dat ik dan nog een paar mensen zie op de open dag die mij behandeld hebben of geholpen hebben. Ik weet nog steeds niet of ik ga kijken bij de operatiekamers, want ik heb er toch zelf gelegen.. 

Morgen ga ik shoppen in Amsterdam, ergens bij de arena. Mijn vader werkt in Amsterdam (en ook andere plaatsen) en we kunnen met hem meerijden. Ik weet niet hoelang ik het vol hou en ik moet natuurlijk wel erg voorzichtig zijn, maar daar doe ik het voor.

Ik zal binnenkort nog wel foto's plaatsen van mijn rug, röntgenfoto's en litteken foto's.

Helaas heb ik nog steeds geen gevoel in mijn bovenbeen en schouderbladen, maar ik hoop dat dat nog snel terugkomt.


Kusjes ,
Femke 

Geen opmerkingen: