maandag 24 maart 2014

Weer een update - 24-03-2014

Weer even een update
24-03-2014

Zoals als jullie weten heb ik mijn ziekenhuis gedeelte afgerond. Voor mijn gevoel heb ik het ook van mij afgeschreven. Het boek gaat nu stukje voor stukje dicht en later kan ik altijd nog terug kijken naar deze tijd, omdat ik een blog en document met mijn ervaringen heb bijgehouden. Het is fijn om te zien dat er zoveel mensen mijn blog bekijken. Elke dag zie ik dat er mensen over mijn hele blog struinen en voor het eerst mijn blog vinden. Ik vind het fijn om mijn ervaringen te delen en ik zal zeker altijd open staan voor vragen en opmerkingen. 

Via mijn instagram (kissfemke) word ik vaak benaderd. Veel mensen hebben toch vragen of willen hun eigen ervaring vergelijken/delen met mij. Ik vind dat erg fijn. Ik zal zeker nog foto's plaatsen die te maken hebben met mijn scoliose operatie, dus als je die niet wilt missen volg mij op instagram: kissfemke.

Ik ben nu twee weken naar school geweest. De eerste week ging ik 4 uurtjes en vorige week 5. Deze week ga ik er 10 proberen. Ik weet dat dat een grote stap is, maar als het niet lukt kan ik zo mijn moeder bellen. 

Mijn leven gaat eigenlijk gewoon verder en ik merk minder vaak dat ik geopereerd ben. Natuurlijk word ik elke dag wel geconfronteerd met mijn litteken, maar dat is nou eenmaal een feit.

Ik merk ook wel dat veel mensen niet begrijpen wat ik allemaal heb meegemaakt. Toen ik die woensdag uit het ziekenhuis kwam werd er meerdere malen aan mij gevraagd of ik donderdag/vrijdag weer naar school ging. Voor mij is het heel erg logisch dat dit natuurlijk niet kan, maar anderen begrijpen dit niet. Ik hoop natuurlijk dat jullie stuk voor stuk nooit een scoliose operatie hoeven, maar als je het niet begrijpt lees dan vooral mijn blog of andere blogs ( zoek op google blog scoliose operatie en je komt er zo) nog eens door. 

Ook vind ik het erg leuk dat sommige van jullie melden dat ze mijn blog volgen. Daardoor doe ik het natuurlijk ook! 

Voor alle duidelijk: Ik ben geopereerd in het OLVG in Amsterdam. Ik lag 8 dagen in het ziekenhuis. Omdat ik deze vraag soms nog krijg zet ik het er met gemak nog een keertje op.

Ik ben zaterdag naar fanwork (mijn musicalles) geweest. 2 uur achter elkaar staan gaat natuurlijk niet, dus overal waar ik kom zetten ze een stoel voor me neer. Met zang heb ik deels meegedaan en met acteren heb ik gekeken. Ik vond het fijn om iedereen weer te zien en ook weer wat op te pikken, want ik heb best veel gemist.

Ook ga ik vanavond kijken bij dansen als dat lukt. Ze zijn al bezig met de uitvoering en over 3 dagen zou ik weer mogen opbouwen met dansen! Ik vind het zelf nog wel eng, maar ik merk dat ik steeds soepeler word in mijn rug.

Een vriendin van mij, Femke, word donderdag ook geopereerd aan scoliose. (Toeval hahaha ik weet het) Ik zal zeker bij haar langs gaan en waarschijnlijk ook nog bij een andere vriendin die in hetzelfde ziekenhuis ligt. Femke is er in mijn battle tegen scoliose voor me geweest en ik ga er zeker ook voor haar zijn!

Op deze blog heb ik nu helaas iets minder te schrijven dan een paar weken geleden. Ik ga nog wel foto's hierop plaatsen van alles en zeker van mijn litteken. Ook ga ik nog updates doen en gewoon random stuff. Als jullie nog wat willen weten of vragen hebben hoor ik dat graag! Ook ideeën voor artikelen zijn altijd welkom!

Heb je vragen of wil je wat kwijt? : femkescholten@hotmail.com

kusjes,
femke

Geen opmerkingen: