zondag 23 maart 2014

19-02-2014

Laatste dag, de dag dat ik naar huis mocht! dag 7


19-02-2014


Ik had deze nacht helaas weer slecht geslapen, de vierde nacht alweer, maar ik mag vandaag naar huis! Toen mijn moeder in de ochtend onder de douche stond kwam de fysio al en samen met haar heb ik trap gelopen. Het deed wel pijn en het werd snel zwart voor mijn ogen, maar het ging wel! Terug in mijn kamer vertelde ze me wat ik allemaal mag doen en wat niet. Fietsen mag ik pas na drie maanden en ook sporten pas na 3 tot 6 maanden. Een jaar mag ik geen teamsporten doen en ik moet 9 maanden oppassen met piekbelasting. Dansen mag ik  na 6 weken gaan opbouwen, maar ik word waarschijnlijk snel moe en het gaat ook pijn doen. Ook ga ik natuurlijk nog niet alles durven. Het kan dat mijn metaal afgaat bij de poortjes op het vliegveld, maar dan moet ik maar gewoon mijn litteken laten zien. School mag na ongeveer drie weken weer, maar wel rustig opbouwen. Toen de fysio weg was kwam de neuroloog nog even langs om te checken of ik gezond was. Ze was al een keer eerder langs gekomen, maar toen was ik helemaal niet lekker. Daarna gingen mijn ouders mijn koffer inpakken, want dat kon ik natuurlijk niet zelf. Ik ben ook nog even voor het eerst in de hal van de kinderafdeling gaan zitten, waar ik erg lang alleen vanuit mijn kamer naar gekeken heb. Ook een zaalarts kwam nog langs en hij vertelde me dat ik door de katether een urineweginfectie had. Nou gezellig, kreeg ik nog meer medicijnen mee naar huis. We kregen een lijst met medicijnen die we op moesten halen bij de apotheek van de zaalarts. Laura maakte nog foto’s van mijn kamer en drukte die ook gelijk voor me af. Ook heeft ze nog mijn voor en na röntgenfoto’s afgedrukt. Rond drie uur verliet ik in de rolstoel het ziekenhuis. Ik had Laura en een paar zusters nog even gedag gezegd en daarna ging ik naar huis..
In de auto had ik het nog wel even moeilijk. De autorit deed erge pijn aan mijn rug, door die hobbels enzo, en ik vond het ook wel moeilijk om naar huis te gaan. In het ziekenhuis werd ik erg goed verzorgd, iedereen kwam langs, en ik had het er, ondanks de pijn, best naar mijn zin. En thuis stond ik er helemaal alleen voor! Maar toen ik mijn konijntjes en de kaartjes zag die waren bezorgd voor mij, vrolijkte me dat toch weer op!


Dit was dan mijn ziekenhuis verhaal.
Ik zal nu wel wat minder posten, maar er komen zeker nog berichten online!

Heb je vragen? femkescholten@hotmail.com

kusjes,
Femke

Geen opmerkingen: