vrijdag 7 maart 2014

terugblik deel 3

Dit is het laatste deel van mijn terugblik. Het is tot en met de dag voor mijn opname. Nog steeds heb ik veel bezoekers gehad op deze blog en dat vind ik erg leuk! Maar nu, terugblik deel 3:


Terugblik deel 3:


3 februari 2014: Op maandag heb ik altijd dansen bij Jos Dolstra. Omdat ik 10 februari een uitvoering van school had was dit mijn laatste dansles voor de operatie. Het voelde raar, maar ik hoop dat ik snel weer terug kan komen!

7 februari 2014: Op vrijdag hebben wij altijd begeleidingsles en ik had daarvoor wat voorbereid. Ik had een document gemaakt met daarin het postadres van het OLVG, een site voor gratis kaartjes naar het OLVG, het bezoekadres etc. Toen ik daarmee klaar was kwamen Mechteld en Rozemarijn aan met twee boekjes namens de klas. Één  boekje was een aftelkalender voor walibi, omdat ik heel graag naar walibi wil en we daar met school 8 juli naar toe gaan. Hopelijk kan ik mee! En het andere boekje was een boekje waarin (bijna) iedereen uit de klas een stukje in had geschreven voor mij. Echt superlief! Daarna kwam de mentor met lekkers aanzetten en kreeg ik van mijn andere mentrix nog een doos met allemaal chocolaatjes. Het kan niet liever!

Diezelfde avond had ik ook mijn slaapfeestje. Ik wilde graag nog een slaapfeestje geven voordat ik voor een tijdje ‘wegging’ en mijn ouders vonden dat gelukkig goed! Het begon om zeven uur. Sommige meiden kwamen wat later, maar dat was niet erg. Ik had 9 vriendinnen uitgenodigd. Als verrassing had mijn moeder geregeld dat ik, met al mn vriendinnen, naar Toscaanse bruiloft in de bios mocht! Het was supergezellig en het was ook een superleuke film! Thuis hadden mijn ouders de woonkamer omgebouwd tot een slaapplek. Alle luchtbedden en matrassen lagen al en uit Duitsland had mijn vader nog een xxxxl bak met popcorn meegenomen en die ging er ook nog wel inIk kreeg veel, en superleuke cadeaus van mn vriendinnen en ik ben er nog steeds erg blij mee. Voordat ik in slaap viel was het al half 3 ongeveer, maar ik hoorde dat sommige nog veel langer waren opgebleven hahaha. Die ochtend hadden we ontbeten en na een tijdje werden ze helaas al opgehaald. Maar ik heb het supergezellig gehad!

8 februari 2014: Helaas had ik vandaag mijn laatste fanwork les (musicalles). Het was zoals altijd gezellig en ik kreeg van de groep een groot applaus. Dat was wel awkward maarja hahaha. Van Elva, die bij mij op fanwork zit, kreeg ik nog een lief kaartje met snoepjes erbij, heel erg bedankt!

11 februari 2014: Omdat dit mijn laatste schooldag was had ik voor de hele klas brownies gebakken. Aan het einde van de dag kreeg ik van al mijn vriendinnen nog één (of meerdere) knuffels. Dat was wel een moeilijk moment.. Vanaf dat ik het wist heb ik bij de laatste lessen van de leraren voor mijn operatie elke keer moeten zeggen dat dit mijn laatste les was en dat begon ook wel een beetje vervelend te worden. Maarja, dat was nu voorbij want de volgende dag werd ik opgenomen helaas...

Die middag had ik nog een gesprek met mijn mentor, meneer de Bruin, en mevrouw Kotterer. Ik heb ze alles nog eens uitgelegd wat er met me gaat gebeuren en we hebben alvast wat dingetjes afgesproken.

Die avond moest ik mijn koffer inpakken en ik wist bijgod niet wat ik er in moest stoppen. Ik had nog nooit eerder een operatie meegemaakt of een ziekenhuisopname, laat staan een scoliose operatie! Ik stopte natuurlijk veel te veel kleren in mijn koffer en de helft heb ik er diezelfde avond maar weer uitgehaald. Ook had ik die dag al wat kaartjes gekregen, vijf maarliefst, en dat vond ik echt heel lief. Dan merk je dat mensen echt aan je denken.
Die nacht heb ik eigenlijk helemaal niet slecht geslapen, terwijl ik dat best wel had verwacht.


Dit was het einde van mijn terugblik. Vanaf nu zal het gaan over mijn opname en mijn operatie zelf, dus vanaf 12 februari. 

Kusjes,
Femke

Geen opmerkingen: